13 Ιαν 2011

Η ιστορία της Στυλίδας και οι παραλογισμοί των τοπικών αρχόντων για τη ζεύξη του Μαλιακού!

Ως πρόλογο να πούμε ότι είναι τουλάχιστον αφελής για πολιτικό με την εμπειρία του Γιώργου Σουφλιά, η σύμβαση που υπέγραψε το 2007, για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εθνικής οδού σε κάποιες εργολαβικές εταιρείες!
Κι αφού γίνονται τόσες
 και τόσες εξεταστικές, ίσως να είναι σκόπιμη μια σύσταση κάποιας επί τούτου.
Επιπλέον, πρέπει να τονίσουμε ότι είναι χαρακτηριστικό δείγμα ανικανότητας του Υπουργείου Υποδομών, να μην ανανεώσουν τις κάρτες ελευθέρας διέλευσης των κατοίκων της Στυλίδας για το 2011, που κατέληξε στο σόου του δημάρχου – ηθοποιού Απόστολου Γκλέτσου.
Όμως, η όλη υπόθεση των διοδίων της Πελασγίας, έχει μπόλικο παρελθόν και παρασκήνιο.

Θυμάμαι, ότι η αρχική χάραξη της Εθνικής οδού, δεν προέβλεπε διόδια στο συγκεκριμένο σημείο.
Προέβλεπε την υποθαλάσσια σήραγγα που θα ένωνε τον Άγιο Κωνσταντίνο με την απέναντι Μαγνησία, η οποία είχε γίνει γνωστή ως ζεύξη του Μαλιακού.
Η πρόβλεψη αυτή θα γλίτωνε από τους οδηγούς 70 χιλιόμετρα δρόμου και κάτι λιγότερο από μια ώρα διαδρομής, με την παράκαμψη της Λαμίας.
Ήταν η εποχή, που όλοι μιλούσαν για το φονικό πέταλο του Μαλιακού που κόστιζε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους ετησίως, ενώ οι κάτοικοι της Λαμίας, της Στυλίδας, του Αγίου Κωνσταντίνου και των γειτονικών περιοχών ήταν καθημερινά στις…επάλξεις και με το δίκιο τους.
Όμως, μόλις έγιναν γνωστές οι μελέτες για τη ζεύξη του Μαλιακού, όλα άλλαξαν και ξεσηκώθηκαν εναντίον της και οι…πέτρες της περιοχής!
Ξέχασαν το φονικό δικό πέταλο και ξεκίνησαν οι αγώνες και η…επανάσταση, με κινητοποιήσεις, καταλήψεις των οδοστρωμάτων της Εθνικής οδού και πολλά άλλα γραφικά, με στόχο τη ματαίωση του έργου.
Ο τότε δήμαρχος της Λαμίας, αν δεν απατώμαι ονομαζόταν Γιώργος Κορωνιάς, με περισσή περηφάνια ήταν…μπροστάρης στον αγώνα για να μη γίνει η ζεύξη του Μαλιακού και στήριζε την εκλογή του σ’ αυτό το ζήτημα!
Παρασκηνιακά, λεγόταν, ότι αν δεν περνάει η κίνηση των αυτοκινήτων από τη Λαμία (η οποία θα παρακάμπτονταν αν γινόταν η ζεύξη), τότε η πρωτεύουσα της Φθιώτιδας θα…έσβηνε!
Τότε, λοιπόν, με …αγώνες και του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Τρακατέλλη, η ζεύξη εγκαταλείφθηκε από την κυβέρνηση Σημίτη.
Μιλάμε για το 2001.
Λίγο πριν, ο δήμαρχος της Λαμίας και ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. έφτασαν το ζήτημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπερτονίζοντας ότι η υποθαλάσσια σήραγγα θα…αλλοιώσει το θαλάσσιο περιβάλλον και θα έχει επιπτώσεις στο οικοσύστημα με την εξαφάνιση κάθε είδους ενάλιας ζωής!
Απίστευτα και μόνο ελληνικά.
Οι τοπικισμοί, οι κοντόφθαλμες λογικές, οι πολιτικαντισμοί και οι γραφικότητες ματαίωσαν τη ζεύξη του Μαλιακού, ένα μεγάλο εθνικό έργο, επειδή θα εξαφανίζονταν κάποια… μπαρμπούνια (!!!) ή επειδή θα … «πέθαινε» η Λαμία!
Αυτό το έργο, ήταν πολύ σημαντικό, όχι μόνο επειδή θα διευκόλυνε την ζωή χιλιάδων οδηγών, αλλά και επειδή θα είχε σημαντικά οφέλη και η ελληνική οικονομία, από την εξοικονόμηση καυσίμων και μικρότερου χρόνου της διαδρομής προς την Βόρεια Ελλάδα, λιγότερης ρύπανσης κλπ.

Έτσι, αφού ματαιώθηκε η ζεύξη του Μαλιακού, η Εθνική οδός που ήταν σχεδιασμένη πιο στενή στο συγκεκριμένο σημείο, αναγκαστικά έπρεπε να διαπλατυνθεί, όπως και έγινε.
Μόνο που έγινε πρόχειρα, χωρίς παραδρόμους, αφού η πίεση να τελειώσει ο δρόμος ήταν μεγάλη για να μη πληρώνουμε τον θλιβερό φόρο αίματος.
Για τους παραδρόμους, όμως, δεν υπήρχαν ούτε κονδύλια, ούτε απαιτούμενος χώρος.
Βρέθηκαν τα κονδύλια, ενώ για τις εκτάσεις που απαλλοτριώθηκαν οι…θιγόμενοι προσέφυγαν στα δικαστήρια…
Δηλαδή μύλος!
Έτσι, όταν ο Σουφλιάς (που λέγαμε στην αρχή)  υπέγραψε όσα υπέγραψε, στήθηκαν τα διόδια της Πελασγίας και υπήρξε πρόβλεψη για την έκδοση καρτών ελεύθερης διέλευσης για τους κατοίκους της περιοχής.
Όπως και έγινε.
Όμως, εφέτος, κάποιος γραφειοκράτης στο Υπουργείο Υποδομών, από εκείνους που ο Πάγκαλος χαρακτήρισε κοπρίτες, ξέχασαν να ανανεώσουν τις κάρτες για το 2011 κι έτσι…φτάσαμε στη νέα… επανάσταση και στην…ανυπακοή – σόου του Γκλέτσου, όπως ακριβώς προαναγγέλλει το ΚΚΕ, κόμμα στο οποίο ανήκει ο ηθοποιός – δήμαρχος.
Τον λόγο πήραν οι μπουλντόζες του δημάρχου – ηθοποιού Γκλέτσου και η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας…

Έτσι για να θυμόμαστε!  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.