16 Δεκ 2010

Οι μαθητές δεν ξέρουν την ελληνική ναυτιλία!

Με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ευγενίδου πραγματοποιήθηκε έρευνα από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την ελληνική ναυτιλία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαιτέρως αποθαρρυντικά σε σχέση με την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αφού καταδεικνύεται ότι οι μαθητές έχουν φτωχή εικόνα (!!!)
 για έναν από τους πλέον επικερδείς και παραγωγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι περισσότεροι μαθητές δε γνωρίζουν βασικά στοιχεία για την εισαγωγή τους στη ναυτική εκπαίδευση...
Το ίδιο συμβαίνει και με τους συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι ελάχιστα πληροφορημένοι σχετικά με τις προοπτικές μιας καριέρας στην Ελληνική εμπορική ναυτιλία.
Στην έρευνα διαπιστώνεται ότι υπάρχει σαφές περιθώριο - ειδικά στις περιοχές της χώρας όπου οι δείκτες ανεργίας κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα- για περαιτέρω ενίσχυση της εικόνας της ναυτιλίας,
Η έρευνα κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:
1.Οι Έλληνες μαθητές ακολουθούν μεταλυκειακές σπουδές και επιλέγουν επαγγέλματα, στηριζόμενοι στην άγνοια και στην έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 57,6% των μαθητριών και των μαθητών απάντησε ότι δεν υπάρχει Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο σχολείο τους.
2. Οι μαθητές ισχυρίζονται ότι οι καθηγητές, περισσότερο και από τους γονείς τους, ασκούν επιρροή για την μελλοντική τους επιλογή. Σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα κινείται η επιρροή που δέχονται από το φιλικό τους περιβάλλον.
Μόλις το 22,5% των μαθητών δηλώνει ότι επηρεάζεται από τους γονείς. Μόλις το 5,6% δηλώνει ότι επηρεάζεται από τους φίλους ενώ το 24,8% επηρεάζεται από τους καθηγητές.
3. Αναφορικά με τις πηγές πληροφόρησης που επιλέγει ο μαθητής για να πάρει τη τελική απόφαση για την επιλογή της μετέπειτα επαγγελματικής του εξέλιξης, στη πρώτη θέση βρίσκεται το διαδίκτυο.
Αναλυτικά, το διαδίκτυο επιλέγει για να ενημερωθεί το 44,8% των μαθητών. Φίλοι και γνωστοί το 39,4%. Αγορά εργασίας 27,3%. Φυλλάδια Πανεπιστημίων το 14,3%. Εφημερίδες το 7,8%. Ραδιόφωνο - τηλεόραση το 5,5%. Και καμία από τις παραπάνω πηγές το 14,3% των μαθητών.
4. Οι μαθητές δεν έχουν την εικόνα που θα έπρεπε να έχουν για την Ελληνική ναυτιλία. Η εικόνα που έχουν εμφανίζεται ως πολύ φτωχή.
Συγκεκριμένα, το 53,7% των μαθητών δε γνωρίζει ότι η Ελληνóκτητος ναυτιλία είναι από τις μεγαλύτερες στο κόσμο. Περίπου ο ένας στους δύο δε γνωρίζει ότι το έργο της ναυτιλίας είναι σημαντικό και επίσης, πάλι, ο ένας στους δύο μαθητές εμφανίζεται να έχει θετική άποψη για τη ναυτιλία.
5. Σημαντικό ποσοστό μαθητών δηλώνει ότι θα ακολουθούσε ως δεύτερη επιλογή το ναυτικό επάγγελμα. Το 31,1% των μαθητών θα σκέφτονταν ως μια δεύτερη επιλογή τη ναυτική εκπαίδευση.
6. Η φτωχή εικόνα που έχουν διαμορφώσει οι μαθητές για τη ναυτιλία και τη ναυτική εκπαίδευση διογκώνει το πρόβλημα της προσέλκυσης νέων στην Εμπορική ναυτιλία. Μόνο το 44,5% γνωρίζει ότι η ναυτική εκπαίδευση οδηγεί μαζί με το πτυχίο Α΄Τάξης Πλοιάρχου και Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού, στην Ανώτερη Εκπαίδευση.
Μόνο το 27% γνωρίζει ότι ακόμη και αν αποτύχει κάποιος στις εισαγωγικές εξετάσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μπορεί να εισαχθεί στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης εκ των υστέρων.
Μόνο το 22,6% των μαθητών γνωρίζει ότι το Δίπλωμα του Εμπορικού Ναυτικού Πρώτης Τάξης, καθίσταται ισότιμο με το πτυχίο των ΑΤΕΙ και παράλληλα παρέχει τη δυνατότητα μεταπτυχιακών σπουδών.

Κι ύστερα, αναρωτιόμαστε γιατί η κοινωνία μας νοσεί, γιατί οι νέοι δεν βρίσκουν διεξόδους στα αδιέξοδά τους.
Όταν η Πολιτεία και οι φορείς της (καθηγητές) δεν είναι ικανοί να αντιληφθούν ποιοι είναι οι προσοδοφόροι κλάδοι και να μεταδώσουν τις πληροφορίες στους μαθητές, τι να πει κανείς;
Όταν, δεν υπάρχει άνθρωπος στην υφήλιο που να μην υποκλίνεται στο μεγαλείο και την παγκόσμια πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας κι εμείς να αγνοούμε ή υποτιμούμε το γεγονός, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας…
Πώς, όμως, να συμβεί διαφορετικά, όταν η ίδια η Πολιτεία υποβαθμίζει την ελληνική ναυτιλία (εδώ ο Παπανδρέου κατάργησε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ουσιαστικά διέλυσε το Λιμενικό Σώμα σκορπίζοντας τις υπηρεσίες του σε διάφορα υπουργεία) κι όταν ακόμη και τα επικοινωνιακά της spot είναι παράδειγμα προς αποφυγήν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.